قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

نحوه صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان (بخشنامه شماره 308075


  نحوه صدور کارت‌های اعتباری خرید کالای ایرانی برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان (بخشنامه شماره 308075 مورخ 17/10/1394 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور)

بخشنامه به کلیه دستگاه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی

پیرو بخشنامه شماره 209930 مورخ 10/08/1394، با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده مقرر شد، کارت‌های اعتباری خرید کالاهای ایرانی در مرحله اول از تاریخ 19/10/1394 بر اساس قواعد زیر برای کارکنان رسمی و پیمانی دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری صادر شود:

1- حداکثر درآمد ماهانه تعهد نشده افراد مشمول فوق نباید از پانزده میلیون ریال بیشتر باشد.

2- سقف کارت اعتباری حداکثر چهار برابر درآمد ماهانه تعهد نشده است.

3 - شرایط درخواست کارت اعتباری بلافاصله توسط واحدهای منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی به کارکنان و بازنشستگان تحت پوشش اطلاع‌رسانی شده و امکانات مناسب برای کارکنان و بازنشستگان جهت ثبت و گردآوری درخواست آنها در نظر گرفته شود.

4- دستگاه‌های اجرایی پس از گردآوری درخواست‌ها نسبت به تهیه فهرست متقاضیان شامل اقلام اطلاعاتی بخشنامه صدرالاشعار مشتمل بر کد ملی، نام و نام خانوادگی و شماره شناسنامه، مبلغ گواهی کسر از حقوق، مبلغ اعتبار درخواستی، شماره حسابی که حقوق بدان واریز می‌گردد و شماره تلفن همراه متقاضی اقدام نموده و فهرست را به همراه گواهی کسر از حقوق گروهی که به تایید ذیحساب رسیده است به بانک عامل ارسال می‌کنند.

5- بانک عامل دستگاه اجرایی همان بانکی است که کارکنان و بازنشستگان تحت پوشش آنها حقوقشان را از طریق حساب‌های آن بانک دریافت می‌کنند.

6- بانک عامل پس از دریافت درخواست‌ها از دستگاه اجرایی و پردازش و اعتبارسنجی نهایی نسبت به صدور کارت اقدام کرده و مراتب را از طریق پیامک به اطلاع متقاضیان می‌رساند.

7- متقاضیان پس از دریافت پیامک و با توجه به اطلاعات آن، به شعبه مشخص شده بانک مراجعه و پس از احراز هویت، امضای قرارداد و سایر اسناد، کارت اعتباری، پاکت رمز و راهنمای استفاده را دریافت می‌کنند.

8- این کارت‌ها از زمان تحویل در تمامی مراکزی که توسط وزارت صنعت معدن و تجارت مشخص شده قابلیت خرید کالاهای اعلامی آن وزارتخانه را دارا هستند.

9- فروش کالا توسط این کارت‌ها به صورت اقساط دوازده ماهه و با نرخ سود دوازده درصد سالانه صورت می‌گیرد.

10- در هر ماه شمسی صورت‌حساب عملکرد کارت برای دارنده آن صادر شده و دارنده کارت موظف است ظرف مدت یک هفته نسبت به بازپرداخت اقساط و بدهی خود اقدام کند.

محمدباقر نوبخت- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.