قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

قانون منع دریافت حقوق از بیش از یک صندوق و آیین نامه مربوطه و سایر موارد مرتبط


 قانون منع دریافت حقوق از بیش از یک صندوق و آیین نامه مربوطه و سایر موارد مرتبط 

قانون منع دریافت حقوق از بیش از یک صندوق و آیین نامه مربوطه و سایر موارد مرتبط

 

 ‌تبصره 29قانون بودجه سال 1344 کل کشور

27/12/1343

 ‌تبصره 29 - دریافت وجه به عنوان حقوق و هر نوع مزایا از وجوه عمومی یا اختصاصی دولت یا مؤسسات وابسته به دولت جز از یک وزارتخانه و‌یا یک مؤسسه برای کارکنان دولت و مؤسسات وابسته به دولت ممنوع است.
‌دولت مکلف است ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون برای موارد خاصی که پرداخت وجهی بابت خدمت فرهنگی یا فنی و امثال آن در دستگاه‌دیگری ضرورت داشته باشد آیین‌نامه لازم را تهیه و پس از تصویب کمیسیون مشترک دارایی مجلسین به موقع اجرا بگذارد مادام که آیین‌نامه مزبور به‌تصویب نرسیده است مقررات فعلی قابل اجرا خواهد بود.
‌جمع دریافتی‌های هر یک از مقامات دولتی و مؤسسات وابسته به دولت به هر عنوان نیز طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که به تصویب هیأت وزیران برسد‌مادام که آیین‌نامه مزبور به تصویب نرسیده است مقررات فعلی قابل اجرا خواهد بود.

 ‌آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 بودجه سال 1344 کل کشور
‌مصوب 1344.11.18


‌ماده 1 - منظور از دولت و مؤسسات وابسته به دولت عبارت است از کلیه وزارتخانه‌ها و مؤسسات وابسته به دولت و همچنین مؤسسات بازرگانی‌و انتفاعی به شرح فهرست ضمیمه که در این آیین‌نامه به نام سازمان‌های دولتی خوانده می‌شود.
‌تبصره 1 - سازمانهای دولتی که بعد از تصویب بودجه سال 1344 در کشور ایجاد شده و یا خواهند شد نیز مشمول این آیین‌نامه خواهند بود.
‌تبصره 2 - کارکنان سازمان اطلاعات و امنیت کشور و مشمولین قانون نیروهای مسلح شاهنشاهی تابع قوانین خاص خود می‌باشند.
‌ماده 2 - پرداخت وجه به کارکنان سازمانهای دولتی که با اطلاع کتبی سازمان دولتی متبوعه در غیر از ساعات اداری انجام وظایفی را در سازمان‌دولتی دیگر به عهده می‌گیرند فقط در قبال خدمات مشروحه در ذیل با رعایت مقررات مربوط مجاز می‌باشد.
1 - تدریس.
2 - تألیف و ترجمه کتب و تهیه مطالب درسی و مقالات برای مورد مشخص و مبلغ و مدت معین.
3 - تهیه - تنظیم - رهبری و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در رادیو - تلویزیون - فیلم و صحنه در وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و هنر.
4 - سخنرانی - گویندگی - تفسیر اخبار و ترجمه در وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و هنر.
5 - جمع‌آوری آمارهای جوی در نقاطی که ایستگاه‌های هواشناسی فاقد متصدی است در اداره کل هواشناسی وزارت راه.
6 - کارشناسی در مواردی که طبق قوانین ارجاع امر به کارشناس مقرر گردیده است.
7 - شرکت در جلسات هیأت حل اختلاف در وزارت کار.
8 - حق‌الزحمه و حق‌العلاج صاحبان حرف پزشکی.
‌ماده 3 - پرداخت وجه در قبال تعمیرات و انجام امور مکانیکی هواپیما و هلیکوپتر و کارآموزی تعلیم پرواز خلبانان و کمک خلبانان در هر موقع از‌شبانه روز بر حسب احتیاج مجاز می‌باشد.
‌ماده 4 - خدماتی که کارکنان سازمانهای دولتی در ساعات اداری و غیر اداری بنا به دستور سازمان دولتی متبوعه و یا طبق قوانین و مقررات‌موضوعه بنا بر اقتضاء شغل مورد تصدی در سایر سازمانهای دولتی انجام می‌دهند قسمتی از وظایف و مسئولیتهای کارکنان محسوب می‌گردد و‌پرداخت وجه به هر عنوان در قبال خدمات فوق‌الذکر از طرف سازمانهای دولتی که این گونه خدمات برای آنها انجام می‌شود ممنوع است.
‌تبصره - موارد مندرج در ماده 2 این آیین‌نامه از شمول این ماده مستثنی می‌باشند.
‌فهرست ضمیمه آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 بودجه سال 1344 کل کشور


‌اداره کل غله.
‌اداره کل قند و شکر.
‌مؤسسه انحصار دخانیات ایران.
‌سازمان چای.
‌بنگاه کل دارویی ایران.
‌سازمان مستقل چاپخانه دولتی ایران.
‌روزنامه رسمی کشور ایران.
‌راه آهن دولتی ایران.
‌سازمان پنبه.
‌سازمان تهیه مسکن.
‌مؤسسه جوجه‌کشی نارمک.
‌کارخانه شیر پاستوریزه تهران.
‌بنگاه شیمیایی.
‌شرکت سهامی کارخانجات ونک.
‌مؤسسه استاندارد ایران.
‌سازمان مدیریت صنعتی.
‌امور بهره‌برداری کارخانجات لوشان.
‌آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک.
‌سازمان مرکزی شرکت‌های صنعتی و معدنی.
‌سازمان نقشه‌برداری.
‌سازمان آب و برق آذربایجان.
‌سازمان آب و برق خوزستان.
‌سازمان آب و برق سفیدرود.
‌سازمان آب و برق کرج.
‌سازمان آب تهران و سد لتیان.
‌سازمان برق تهران.
‌بنگاه اصلاح و تهیه بذر چغندر قند.
‌سازمان مرکزی شرکت‌های تعاونی روستایی ایران.
‌سازمان ذوب آهن ایران.
‌بنگاه پتروشیمی.
‌بنگاه توسعه ماشینهای کشاورزی.
‌بانک مرکزی ایران.
‌بانک ملی ایران.
‌بانک سپه.
‌بانک رهنی ایران.
‌بانک اعتبارات کشاورزی و عمران روستایی.
‌بانک رفاه کارگران.
‌بانک اعتبارات صنعتی.
‌بانک بیمه ایران.
‌شرکت سهامی بیمه ایران.
‌شرکت سهامی تلفن ایران.
‌شرکت سهامی شیلات ایران.
‌شرکت سهامی فرش ایران.
‌شرکت سهامی کل معادن و ذوب فلزات.
‌شرکت سهامی کارخانجات ایران.
‌شرکت سهامی معاملات خارجی.
‌شرکت ملی نفت ایران.
‌شرکت هواپیمایی ملی ایران.
‌شرکت سهامی فروشگاه فردوسی.
‌شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه.
‌سازمان برنامه.
‌مؤسسه رازی.
‌انستیتو پاستور ایران.
‌مؤسسه خواربار و تغذیه ایران.
‌سازمان تربیت بدنی ایران.
‌آیین‌نامه فوق مشتمل بر 4 ماده و دو تبصره و فهرست ضمیمه که در تاریخ روز دوشنبه هیجدهم بهمن ماه یک هزار و سیصد و چهل و چهار شمسی به‌تصویب کمیسیون مشترک دارایی مجلسین رسیده صحیح و به استناد تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور قابل اجرا می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا
‌مهندس عبدالله ریاضی مهندس شریف امامی

 ‌‌الحاق ماده 5 به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور

  29/4/1345

 الحاق ماده 5 به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور
‌مصوب 1345.4.29
‌ماده 5 - پرداخت وجه در موارد زیر بلامانع است:
1 - هزینه سفر و فوق‌العاده مأموریت به کارکنان مأمور از یک سازمان به سازمان دیگر از محل اعتبار بودجه سازمان محل مأموریت و همچنین مزایایی‌که به مأموران جهت خدمت در آمارگیری و سرشماری تعلق می‌گیرد از محل اعتبار مربوط.
2 - هزینه سفر و فوق‌العاده مربوط به مسافرت‌های تحقیقاتی و حق‌التحقیق کارکنان سازمان‌های دولتی که از طرف مؤسسات و انستیتوهای تحقیقاتی‌علمی دانشگاهی و مرکز بررسی‌های توسعه صنعتی و بازرگانی وزارت اقتصاد مأمور تحقیق هستند و کار آنها منجر به تهیه گزارش‌های علمی می‌گردد‌تعلق می‌گیرد طبق مقررات مربوط از محل اعتبار مؤسسات و انستیتوهای مذکور.
3 - مزایای قضایی که به نمایندگی وزارت دادگستری در مرکز یا ادارات دادگستری در شهرستان‌ها در کمیسیون‌های حل اختلاف مالیاتی یا کمیسیون‌خالصجات شرکت می‌نمایند از محل اعتبار مربوط در وزارت دارایی و بنگاه خالصجات.
4 - مزایای مشمولین قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی که در سازمان‌های دیگر دولتی مأمور شده یا می‌شوند فقط در حدود قوانین و‌آیین‌نامه‌های استخدامی نیروهای مسلح شاهنشاهی از اعتبار سازمان محل مأموریت.
5 - پرداخت پاداش به هر یک از اعضاء هیئت آموزشی تمام وقت و غیر تمام وقت دانشگاه تهران که با موافقت دانشگاه مزبور و همچنین کسانی که از‌سایر دانشکده‌ها یا مؤسسات دولتی برای تدریس یا انجام امور آموزشی به دانشگاه‌های شهرستان‌ها عزیمت می‌نمایند طبق آیین‌نامه‌ای که به تصویب‌شورای مرکزی دانشگاه‌ها خواهد رسید از بودجه دانشکده دعوت‌کننده بلامانع است.
‌ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور که در جلسه بیست و نهم تیر ماه یک هزار و سیصد و چهل‌و پنج به تصویب کمیسیون مشترک دارایی مجلسین رسیده صحیح و قابل اجراء می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا
‌مهندس عبدالله ریاضی مهندس شریف امامی

 تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دائر به اصلاح تبصره 2 آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون‌بودجه سال 1344 کل کشور و حذف نام بانک سپه از فهرست ضمیمه آیین‌نامه مزبور

 26/1/1346

 تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دائر به اصلاح تبصره 2 آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون‌بودجه سال 1344 کل کشور و حذف نام بانک سپه از فهرست ضمیمه آیین‌نامه مزبور
‌مصوب 1346.1.29 کمیسیون مشترک دارایی
‌تبصره 2 آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور مصوب 44.11.18 کمیسیون مشترک دارایی مجلسین به شرح زیر‌اصلاح و نام بانک سپه از فهرست ضمیمه آیین‌نامه حذف می‌گردد:
‌تبصره 2 - کارکنان سازمان اطلاعات و امنیت کشور و وزارت جنگ و مؤسسات وابسته به آن.
‌تصمیم فوق که به استناد تبصره 27 قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور در تاریخ روز سه‌شنبه بیست و نهم فروردین ماه 1346 به تصویب‌کمیسیون مشترک دارایی مجلسین رسیده است صحیح و قابل اجرا می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا
‌مهندس عبدالله ریاضی مهندس شریف امامی

 ‌‌تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دائر به الحاق بند 6 به ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول‌تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور

 20/2/1346

 تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دائر به الحاق بند 6 به ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول‌تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور
‌مصوب 1346.2.20 کمیسیون مشترک دارایی
6 - پرداخت هزینه پذیرایی به مشمولین قانون استخدام نیروهای مسلح شاهنشاهی که به سمت استانداری و یا فرمانداری منصوب شده یا می‌شوند‌کماکان از محل بودجه وزارت کشور. تصمیم فوق مشتمل بر یک بند که به استناد تبصره 27 قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور در تاریخ روز‌چهارشنبه بیستم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد و چهل و شش شمسی از طرف کمیسیون مشترک دارایی مجلسین اتخاذ گردیده است صحیح و قابل‌اجرا می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای ملی نایب رییس مجلس سنا
‌مهندس عبدالله ریاضی دکتر سید محمد سجادی

  

‌الحاق یک ماده به عنوان ماده 6 به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344

 24/1/1347

 الحاق یک ماده به عنوان ماده 6 به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344
‌مصوب 1347.1.24 کمیسیون مشترک دارایی مجلسین
‌ماده 6 - حق حضور اعضاء شورای عالی حفاظت فنی - شورای عالی تعاونی کشور شورای عالی کار - شورای عالی سهیم کردن کارگران - شورای‌عالی امور اجتماعی - شورای عالی طرحها در صورتی که این شوراها در ساعات غیراداری تشکیل شود از قرار هر جلسه یک هزار ریال و همچنین حق‌حضور اعضاء هیأت نظارت انتخابات کارگری و کمیتهای حفاظت فنی از قرار هر جلسه پانصد ریال از محل اعتبار بودجه وزارت کار و امور اجتماعی‌قابل پرداخت می‌باشد و در هیچ مورد پرداخت حق حضور شوراها و کمیته‌ها نباید از 5 جلسه در ماه تجاوز نماید.
‌الحاقیه فوق مشتمل بر یک ماده در تاریخ روز شنبه بیست و چهارم فروردین ماه یک هزار و سیصد و چهل و هفت به استناد تبصره 27 قانون متمم‌بودجه سال 1344 کل کشور به تصویب کمیسیون مشترک دارایی مجلسین رسیده و صحیح است.
‌رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا
‌مهندس عبدالله ریاضی مهندس شریف‌امامی

 تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دایر به الحاق بند 7 به ماده 5 الحاقی به آیین نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور

 22/8/1347

تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دایر به الحاق بند 7 به ماده 5 الحاقی به آیین نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور
مصوب 22/8/47 کمیسیون مشترک دارایی مجلسین
ماده واحده- به ماده (5) الحاقی به آیین نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 مصوب بیست و نهم تیرماه سال 1345 کمیسیون دارایی مجلسین بند (7) به شرح زیر اضافه میشود.
7 – حق الزحمه به کارشناسان شرکت سهامی ایران که از بین متخصصان سایر سازمانهای دولتی انتخاب میشوند از محل بودجه شرکت سهامی بیمه ایران.
تصمیم فوق مشتمل بر یک ماده واحده به استناد تبصره 27 قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور در تاریخ روز چهارشنبه بیست و دوم آبان ماه سال هزار و سیصد و چهل و هفت از طرف کمیسیون مشترک دارایی مجلسین اتخاذ گردیده است.

رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا
عبدالله ریاضی شریف امامی

 

‌تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دایر به الحاق بند 8 به ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول‌تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور

 8/3/1348

تصمیم متخذه کمیسیون مشترک دارایی مجلسین دایر به الحاق بند 8 به ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول‌تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور
‌مصوب 1348.3.8 کمیسیون مشترک دارایی مجلسین
‌ماده واحده - به ماده 5 الحاقی آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور مصوب بیست و نهم تیر ماه 1345‌کمیسیون مشترک دارایی مجلسین به شرح زیر اضافه می‌شود:
8 - پرداخت پاداش از محل وجوه صدی دو وصولی موضوع تبصره ذیل ماده 292 قانون مالیاتهای مستقیم مصوب 28 اسفند ماه سال 1345 به‌مستخدمین زیر جهت شرکت در کمیسیون مربوط به تشخیص وزارت دارایی حداکثر تا روزی پانصد ریال:
‌الف - نمایندگان ادارات کشاورزی موضوع ماده 11 قانون مالیاتهای مستقیم.
ب - ارزیابان اداره کل ثبت اسناد و رؤسای ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستانها یا نمایندگان آنها موضوع تبصره ماده 23 و ماده 38 قانون مالیاتهای‌مستقیم.
‌تصمیم فوق مشتمل بر یک ماده به استناد تبصره 27 قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور در تاریخ روز پنجشنبه هشتم خرداد ماه یک هزار و سیصد‌و چهل و هشت از طرف کمیسیون مشترک دارایی مجلسین اتخاذ گردیده و صحیح است.
‌رئیس مجلس شورای ملی رئیس مجلس سنا
‌عبدالله ریاضی جعفر شریف‌امامی

 ‌‌الحاق بند 9 به ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور

 27/12/1352

 الحاق بند 9 به ماده 5 الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور
‌مصوب 1352.12.27 کمیسیون مشترک دارایی مجلسین
‌ماده واحده - به ماده پنج الحاقی به آیین‌نامه اجرایی قسمت اول تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور مصوب کمیسیونهای مشترک دارایی‌مجلسین بند 9 به شرح زیر اضافه می‌شود:
9 - پرداخت حق حضور به متخصصانی که از بین شاغلین به وزارتخانه‌ها و مؤسسات دولتی برای عضویت در کمیسیونهای سازمان تنقیح و تدوین‌قوانین و مقررات کشور انتخاب می‌شوند، همچنین حق‌التحقیق درباره متخصصانی که خدمت خاصی به آنان محول می‌شود به میزانی که از طرف‌هیأت وزیران تعیین می‌گردد.
‌الحاقی فوق مشتمل بر یک ماده به استناد تبصره 27 قانون متمم بودجه سال 1344 کل کشور در جلسه روز دوشنبه بیست و هفتم اسفند ماه یک هزار و‌سیصد و پنجاه و دو شمسی به تصویب کمیسیون مشترک دارایی مجلسین رسیده است.
‌رییس مجلس شورای ملی رییس مجلس سنا
‌عبدالله ریاضی جعفر شریف‌امامی

 ماده 7دستورالعمل  اجرایی موضوع بندهای یک، 2، 3، 4، 7 و 9 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری

 ماده7- به استناد تبصره 29 قانون بودجه سال 1344 کل کشور و آیین‌نامه اجرایی آن، چنانچه دستگاه اجرایی متقاضی استفاده از خدمت کارمندان سایر دستگاه‌های مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای انجام تدریس یا تحقیق باشد، مبلغ حق‌التدریس و حق‌التحقیق این قبیل کارمندان براساس چارچوب پیش‌بینی شده در این دستورالعمل و بر مبنای حقوق ثابت مندرج در آخرین حکم کارگزینی آنان توسط دستگاه‌ محل تدریس یا تحقیق قابل پرداخت خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.