قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

مؤدیان دارای گواهی حق دریافت مالیات ارزش افزوده رادارند


 مؤدیان دارای گواهی حق دریافت مالیات دارند 

 

* مؤدیان دارای گواهی حق دریافت مالیات دارند

 

وی در پاسخ به اینکه آیا هر فعال اقتصادی می‌تواند بدون فراخوان و هماهنگی مالیات بر ارزش افزوده بگیرد؟ گفت: پاسخ منفی است و صرفاً مؤدیانی که فراخوان شده‌ و در سامانه ارزش افزوده ثبت‌نام کرده‌اند و گواهی ثبت نام بنام آنان صادر شده، صلاحیت دریافت مالیات از خریداران و مصرف کنندگان و پرداخت آن به دولت را دارند.

 

به گفته وی مؤدیانی که فراخوان نشده‌اند یا گواهی ثبت نام دریافت نکرده اند یا اعتبار گواهینامه آنان به پایان رسیده و تمدید نشده، صلاحیت وصول مالیات را ندارند.

 

طاری‌بخش تأکید کرد: بنابراین مؤدیانی که ثبت نام نکرده‌اند در صورت وصول مالیات غیر از مکانیزم طراحی شده در قانون، چنانچه وجهی اضافه دریافت کنند، گرانفروشی محسوب می‌شود و عدم تمکین قانون رافع مسئولیت مؤدیان در پرداخت حقوق دولت نخواهد بود.

 

وی در مورد اینکه مردم چگونه می‌توانند از داشتن گواهی اصناف اطمینان پیدا کنند؟ گفت: مردم هنگام مراجعه به فعالان اقتصادی و قبل از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده گواهی ثبت نام را مطالبه و رویت کنند و پس از ملاحظه گواهی، مالیات بر ارزش افزوده را برابر نرخ قانونی سال 1392 (6% درصد) به صورت درج جداگانه مالیات بر ارزش افزوده توسط فروشندگان در ذیل فاکتور رسمی مطابق فرم نمونه سازمان امور مالیاتی کشور، آن را پرداخت کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.