قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

مصوبه جلسه مورخ 5/7/1389 کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران با اصلاحیه


 جلسه مورخ 5/7/1389 کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران

 

شماره ۱۹۲۴۸۳/ ت ۴۵۴۳۶ن  تاریخ ۲۵/۸/۸۹

دریافت فایل

تصمیم نمایندگان ویژه رییس‌جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از شهر تهران

(192483/ت45436ن مورخ 25/8/1389)

وزارت کشور- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری- وزارت آموزش و پررورش – وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی- وزارت نیرو- وزارت جهاد کشاورزی- وزارت مسکن و شهر سازی- وزارت بازرگانی

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

 

 

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران در جلسه مورخ 5/7/1389 که به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره 22799/44481 مورخ 4/2/1389 اتخاذ شده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:

1- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است نسبت به اجرای تصمیمات ذیل اقدام نماید:

الف- انتقال بیست و پنج درصد پژوهشکده و سه سازمان از تهران و ارائه گزارش تکمیلی به دبیرخانه کارگروه.

ب- کاهش پذیرش چهل درصدی در مقطع کارشناسی دانشگاههای تهران.

ج- انتقال دانشگاههای خواجه نصیر طوسی و علامه طباطبایی به خارج از تهران.

د- تفویض اختیارات لازم به واحدهای استانی دانشگاه پیام نور.

ه- فراهم نمودن مقدمات انتقال هزار و صد نفر از کارکنان متقاضی انتقال از تهران و ارائه گزارش اقدامات به صورت هفتگی به دبیرخانه کارگروه.

2- وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی موظف است نسبت به اجرای تصمیمات ذیل اقدام نماید:

الف- انتقال چهارصد و هفتاد و هشت نفر باقیمانده متقاضیان و فراهم نمودن مقدمات انتقال هزار و هشتصد نفر از نفر کارکنان ساکن کرج و شاغل در دانشگاه علوم پزشکی ایران و ارائه گزارش به دبیرخانه کارگروه.

ب- انتقال هشت مؤسسه تحقیقاتی به خارج از تهران و ارائه گزارش جامع مشتمل بر تاریخ انتقال، محل استقرار و تعداد نیروی خارج شده از تهران به دبیرخانه کارگروه.

ج- تقویت بیمارستانهای استانهای دیگر از جهت تجهیزات و کادر پزشکی.

3- استخدام در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صرفاً برای موارد خاص نظیر فعالیتهای اورژانسی و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور در حد ضرورت و با رعایت مقررات، مجاز است.

4- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، مجوز مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی برای فروش اموال غیر منقول شرکتهای دولتی مربوط را از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اخذ و در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دهد.

5- وزارت بازرگانی موظف است نسبت به اجرای تصمیمات ذیل اقدام نماید:

الف- انتقال چهار صد نفر از کارکنان متقاضی انتقال از تهران و ارائه نتیجه اقدامات به دبیرخانه کارگروه انتقال.

ب- انتقال شرکت فرش و یکصد و بیست و نه نفر کارکنان آن به کرج و مرکز فرش ایران و هشتاد نفر کارکنان آن به اصفهان و تدمین فضای مناسب برای مرکز فرش ایران با هماهنگی استانداری اصفهان.

ج- انتقال مرکز مطالعات و پژوهشگاه بازرگانی به یکی از استانهای البرز یا قزوین و ارائه گزارش به دبیرخانه کارگروه.

6- هر گونه استخدام برای دستگاههای اجرایی استان البرز ممنوع است. دستگاههای اجرایی ملی ظرف دو ماه نیاز نیروی انسانی و پست های سازمانی استان البرز را از محل نیروها و پست های انتقال یافته از تهران تدمین نمایند. تسهیلات اعطایی به کارکنان متقاضی انتقال به افرادی که در اجرای مصوبات دولت و کارگروه انتقال به استان البرز منتقل شوند در چارچوب مصوبات اعطا گردد.

7- به کارگیری نیروی انسانی از دستگاههای اجرایی استانی به هر نحو اعم از مأموریت و انتقال به تهران به ویژه به وزارت آموزش و پرورش ممنوع است. موارد استثنا با موافقت رؤسای دستگاههای اجرایی و با هماهنگی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تعیین خواهد شد.

8- کارکنانی که در اجرای مصوبات دولت و کارگروه انتقال از تهران خارج می شوند و تعهداتی به دستگاه مبدأ دارند، الزامی به پرداخت یکباره تعهدات ندارند. تعهدات مذکور به دستگاه مقصد منتقل و بر اساس تعهد قبلی کارمند از حقوق وی کسر و به دستگاه مبدد پرداخت خواهد شد.

9- کارکنان قرارداد انجام کار معین که در اجرای مصوبات دولت و کارگروه انتقال به مناطق و دستگاههایی که فهرست اسامی و مشاغل آنها توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور تعیین خواهد شد منتقل گردند، با رعایت مقررات مربوط تبدیل وضعیت می شوند. 

10- وزارت نیرو مصوبات کارگروه انتقال را به دستگاههای تابع ابلاغ و بر حسن انجام آنها نظارت نماید.

11- به مأموریت نیروهایی که بیش از سه سال از دستگاههای اجرایی استانی به دستگاههای ملی و استانی تهران مأمور شده اند پایان داده می شود و در صورت برگشت کارکنان یادشده به استان مبدأ حسب مورد از تسهیلات مقرر بهره مند خواهند شد.

12- وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغیه هایی که اعطای تسهیلات به کارکنان متقاضی انتقال را محدود می نماید، لغو و گزارش آن را به معاون اول رییس جمهور و دبیرخانه کارگروه ارسال نماید.

 

محمد رضا رحیمی

معاون اول رییس جمهور


مصوبه شماره ۳۰۲۵۵۹/ت۴۵۴۳۶ن مورخ ۱۶/۱۱/۱۳۸۹

تصمیم نمایندگان ویژه رییس جمهور در کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران در جلسه مورخ ۱5/۱۱/1389 که به استناد اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با رعایت تصویب نامه شماره 22799/44481 مورخ 4/2/1389 اتخاذ شده است، به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می شود:

بند(۹) تصمیم نامه شماره ۱۹۲۴۸۳/ت ۴۵۴۳۶ن مورخ ۲۵/۸/۱۳۸۹ به شرح زیر اصلاح می گردد:

۹- کارکنان قرارداد انجام کار معین (مشخص) که در اجرای مصوبات دولت و کارگروه انتقال از تهران به مناطق و دستگاههای دیگر منتقل شده یا می شوند با رعایت مقررات مربوط با مسئولیت وزیر کشور یا مقام مجاز از سوی وی به پیمانی تبدیل می شوند. ایثارگران، معلولین و فرزندان شهدا علاوه بر این بند از حداکثر امتیازات مندرج در قوانین مربوط به خود برخوردار می باشند و مسئولیت اجرای صحیح این حکم با دستگاه اجرایی مربوط بدون نیاز به هرگونه استعلام و یا تأیید مرجع یا مقام دیگری است."

محمد رضا رحیمی - معاون اول رییس جمهور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.