قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

بخشنامه در خصوص کسر مقرری ماه اول از کارمندان مشمول قانون خدمات کشوری که تابع صندوق بازنشستگی کشوری می باشندوافزایش ضریب سالانه

 بخشنامه در خصوص چگونگی کسر مقرری ماه اول از کارمندان مشمول قانون خدمات کشوری که تابع صندوق بازنشستگی کشوری می باشند

 

اطلاعیه اداره کل نظارت بر اجرای بودجه در خصوص کسری مقرری ماه اول از افزایش ضریب سالانه حقوق کارکنان دولت

 

  برادر گرامی جناب آقای اکرمی

معاون محترم هزینه و خزانه دار کل کشور

سلام علیکم

عطف به نامه شماره 102516/6176/56 مورخ 11/7/1388 راجع به امکان کسر مقرری ماه اول از حقوق و مزایای کارمندان اعلام می دارد:

همانگونه که در نظریه 97451/4817 مورخ 16/6/1387 این معاونت مستدلاً اعلام شده است، قانون مدیریت خدمات کشوری هیچ حکمی در مورد میزان کسور بازنشستگی و نیز سهم دولت و کارمند را از آن نداده است.

از طرفی ماده (106)‌ قانون مدیریت خدمات کشوری صرفاً مقرر داشته کسور بازنشستگی و حقوق بازنشستگی بر مبنای حقوق ثابت و فوق العاده های مستمر و فوق العاده بند «10» ماده (68)‌ محاسبه شود، در خصوص موضوعات دیگر از جمله میزان کسور و مبلغ ماه اول، نفیاً یا اثباتاً حکمی ندارد تا از این جهت قوانین سابق راجع به میزان کسور و مقرری ماه اول به عنوان حکم مغایر لغو شده باشد.

بنابراین، در مورد میزان کسور و سهم کارمند و دولت و همچنین مقرری ماه اول و دیگر اموری که در قانون مدیریت خدمات کشوری نفیاً و اثباتاً حکمی لحاظ نشده قوانین سابق حاکم است.

بدیهی است نظریه این معاونت با توجه به بند «22» ضوابط اجرایی بودجه سال 1387 (تنفیذ شده در ضوابط اجرایی بودجه سال 1388) در مورد اختلاف نظر دستگاه های ستادی ملاک عمل خواهد بود.

سعید تقدیسیان- قائم مقام معاونت حقوقی و امور مجلس رییس جمهور

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.