قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

ارزشهای محوری


ارزشهای محوری 

کشتی جنگی ماموریت یافته بود برای آموزش نظامی به مدت چند روز در هوایی طوفانی مانور بدهد هوای مه آلود سبب شده بود که کارکنان کشتی دید کمی داشته باشند . در نتیجه ناخدا در پل فرماندهی عرشه ایستاده بود تا همه فعالیت ها را زیر نظر داشته باشد .

پاسی از شب نگذشته بود که دیده بان روی پل فرماندهی ، گزارش داد : نوری در سمت راست جلوی کشتی به چشم می خورد .

 

• نا خدا فریاد زد : آیا آن نور ثابت است یا به طرف عقب حرکت می کند ؟

 

• دیده بان جواب داد : ثابت است ، که به این مفهوم بود که در مسیری هستیم که به هم تصادم خواهیم کرد .

 

• ناخدا به مامور ارسال علائم گفت : به آن کشتی علامت بده که رو در روی هم هستیم ، توصیه می کنم ۲۰ درجه تغییر مسیر بدهید .

 

• جواب علامت این بود : شما باید ۲۰ درجه تغییر مسیر بدهید .

 

• ناخدا گفت : علامت بده که من ناخدا هستم و آنها باید ۲۰ درجه تغییر مسیر بدهند .

 

• پاسخ آمد : بهتراست شما ۲۰ درجه تغییر مسیر بدهید .

 

• در این هنگام که ناخدا به خشم آمده بود ، تفی به زمین انداخت و گفت : علامت بده که از یک کشتی جنگی علامت فرستاده میشود ۲۰ درجه تغییر مسیر بدهید .

 

• پاسخ آمد : من فانوس دریایی هستم.

 

• آنگاه : کشتی تغییر مسیر داد »

 

(نقل از کتاب هفت عادت مردمان موثر ؛ استفان کاوی)

 

ارزش های محوری سازمان ( core value) ، فانوس دریایی اند . تکان نمی خورند ، نباید و نمی توان آنها را شکست . با کوشش برای شکستن آنها ، خود را می شکنیم . اما می توانیم آنها را بیاموزیم و به کار بندیم .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.