قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

دستورالعمل تعیین تکلیف و نحوه به کارگیری مستقیم نیروهای شاغل در شرکت‌ها (بخشنامه شماره 135938/100 مورخ 17/8/1385


 

 

دستورالعمل تعیین تکلیف و نحوه به کارگیری مستقیم نیروهای شاغل در شرکت‌ها (بخشنامه شماره 135938/100 مورخ 17/8/1385 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی)

در اجرای بخشنامه شماره  70597/4613 مورخ 15/6/1385 معاون اول محترم رییس جمهور و پیرو آئین نامه شماره 66741/100 مورخ24/4/1385 این سازمان و به منظور تعیین تکلیف و به کارگیری مستقیم نیروهای شاغل در شرکت های طرف قرارداد یا سایر تشکل های حقوقی غیردولتی موضوع تصویبنامه شماره  84515/ت34613ه- مورخ 15/12/1384 هیات وزیران موارد زیر ابلاغ می شود:

1- آن دسته از مشمولان موضوع بند (1) تصویبنامه فوق که دارای شرایط احراز تحصیلی و تجربی و سایر شرایط قانونی لازم برای تصدی پست های سازمانی مصوب دستگاه های موضوع تصویبنامه مذکور هستند ، با رعایت مقررات مربوط از محل مجوزهای استخدامی موضوع جدول ماده  (145) قانون برنامه چهارم توسعه پذیرفته می شوند ، ضمن رعایت سهمیه قانونی خاص ایثارگران و معلولان عادی و درنظر گرفتن اولویت بند (1) مصوبه مذکور که دارای حدنصاب امتیاز قبولی هستند ، به استخدام پیمانی دستگاه پذیرفته می شوند.

2- به کارگیری آن دسته از افراد مشمول بند یک (1) تصویبنامه یادشده که به هردلیل در شمول بند بالا قرار نمی گیرند ، به صورت قرارداد انجام کار یکساله (تا پایان سال1385) در قالب فرم پیوست و در چارچوب نظام پرداخت مستخدمین پیمانی صورت خواهدگرفت.

3- به کارگیری افراد مشمول موضوع بند (2) تصویبنامه مزبور در سال جاری (تا پایان سال 1385) به صورت قرارداد خرید خدمت برای انجام کار معین در چارچوب مفاد فرم قرارداد پیوست ، حداکثر به میزان پرداخت قراردادهای منعقده با شرکت های طرف قرارداد (سابق) مشروط به آنکه موجب کاهش دریافتی های قانونی افراد به کار گرفته شده مذکور نشود ، در سقف اعتبارات مصوب دستگاه ، انجام می پذیرد.

4- دستگاه های مشمول موظف هستند:

الف) نسبت به تکمیل فرم اطلاعات پیوست به تفکیک مشمولان بند (1) و (2) تصویبنامه فوق و ارسال به دفترهای بخشی ذی ربط در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اقدام کنند.

ب) در اجرای قسمت اخیر تصویبنامه یادشده فوق و تبصره  های ذیل آن ، اقدامات لازم را برای تطبیق افراد موردنیاز در مشاغل مربوط با رعایت ضوابط و استانداردهای پیش بینی شده در مصوبه یادشده تا پایان سال 1385 انجام و برای سیر مراحل قانونی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ارسال کنند.

ج) به نحوی برنامه ریزی و نظارت کنند که ضمن رعایت بند ( و) تبصره  (20) قانون بودجه سال 1385 کل کشور ، همه حقوق کارکنان شاغل در شرکت های طرف قرارداد برای انجام تکالیف بند (3) تصویبنامه شماره  84515/ت34613ه- مورخ 15/12/1385 هیات وزیران طبق قوانین و مقررات مربوط و فرایند پیش بینی شده در تصویبنامه مذکور ، رعایت شود.

فرم به کارگیری نیروهای موضوع بند (1) تصویبنامه شماره  84515/ت34613ه- مورخ 15/12/1384 هیات محترم وزیران و بخشنامه شماره  70597/4613 مورخ 15/6/1385 معاون اول ریاست جمهور

جدول

قرارداد خرید خدمت انجام کار معین موضوع بند2 تصویبنامه شماره  84515/ت34613هـ مورخ 15/12/1384 هیات محترم وزیران

این قرارداد در اجرای تصویبنامه شماره  84515/ت34613ه- مورخ 15/12/1384 هیات محترم وزیران و آئین نامه اجرائی آن به شماره  66741/100 مورخ 24/4/1385 سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بخشنامه شماره70597/34613 م-ورخ 15/6/1385 معاون اول محترم رییس جمهور درخصوص انعقاد قرارداد انجام کار معین با نیروهای شاغل در فعالیت های بند (2) مصوبه بین وزارتخانه/ سازمان/ .................................. از یک طرف و آقای / خانم ............................................ فرزند ................................................. به شماره  شناسنامه ............................................ صادره از ....................................... متولد ................................... دارای مدرک تحصیلی ........................................... رشته .................................... مجرد  / متأهل  دارای ...................................... اولاد  خدمت سربازی انجام داده/  معاف دایم است ، به عنوان طرف قرارداد به شرح زیر منعقد می شود:

1- موضوع قرارداد:

نوع کار: انجام امور مربوط به ..............................

محل کار: ......................................

2- مدت قرارداد:

مدت این قرارداد از تاریخ ......................... لغایت ............................ است.

3- حق الزحمه قرارداد:

حق الزحمه بابت هر ماه به میزان ............................................... ریال به شرح عوامل زیر تعیین می شود که در صورت انجام کار و گواهی مسؤول ذی ربط با رعایت مقررات مالی و پس از کسر کسور قانونی و بیمه تامین اجتماعی از محل اعتبار وزارتخانه/ سازمان ............................. قابل پرداخت است.

حقوق ثابت (حقوق + فوق العاده شغل + تفاوت حداقل حقوق) ........................................ ریال

حق عایله مندی ....................................... ریال

حق اولاد (به تعداد اولاد) .............................. ریال

- انجام کار اضافی با درخواست و تأیید مسؤول مربوط در خارج از ساعات کار موظف است و بابت هر ساعت اضافه کار مبلغ .......................... تعیین می شود.

- عیدی طرف قرارداد در صورت وجود اعتبار و وجود مجوز قانونی ، معادل میزان پرداختی به کارکنان دولت قابل پرداخت است.

- طرف قرارداد از بدو اشتغال از نظر خدمات درمانی ، بازنشستگی ، حوادث ناشی و غیرناشی از کار و سایر غرامات مشمول مقررات تامین اجتماعی خواهدبود و حق بیمه مقرر ، همه  ماهه برابر قانون تامین اجتماعی به صندوق ذی ربط واریز خواهدشد.

4- تعهدات طرف قرارداد:

- طرف قرارداد متعهد است مطابق شرح وظایف و برابر مقررات نسبت به انجام موضوع قرارداد اقدام کند.

- طرف قرارداد تعهد می کند مشمول اصل (141)  قانون اساسی نیست.

- ساعت کار موظف برابر ضوابط و مقررات معادل 44 ساعت در هفته است.

- عقد این قرارداد هیچ گونه تعهدی مبنی بر استخدام رسمی یا پیمانی از سوی وزارتخانه/ سازمان ............................. برای طرف قرارداد ایجاد نکرده و برابر ماده  (188) قانون کار از شمول قانون اخیرالذکر خارج است.

- طرف قرارداد ، مسؤول حفظ و نگهداری وسایل و اموال در اختیار است و در صورت ایراد خسارت وزارتخانه/ سازمان ...................... می تواند با تشخیص خود از محل قرارداد خسارت مربوط را جبران کند.

5- فسخ قرارداد :

- طرف قرارداد درصورت انصراف ، تقاضای کتبی خود را 15 روز قبل به وزارتخانه/سازمان  .................. تسلیم و در خلال این مدت گزارش  کارهای در دست اقدام را به وزارتخانه/ سازمان ارایه می کند تا در صورت موافقت وزارتخانه / سازمان نسبت به فسخ قرارداد اقدام شود.

- در صورت بروز هرگونه تخلف ناشی از عدم انجام تعهدات موضوع این قرارداد یا سایر تخلفات ، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت و آئین نامه های مربوط اقدام خواهدشد.

- این قرارداد در 5 بند و 3 نسخه تنظیم شده که هر 3 نسخه ، حکم واحد را دارد و پس از امضا و ثبت معتبر خواهدبود.

- در صورت عدم نیاز به خدمات طرف قرارداد در طول مدت قرارداد از طرف وزارتخانه / سازمان با نظر مدیر واحد محل خدمت طرف قرارداد و حداکثر پس از یک ماه با اعلام کتبی مدیر مربوط نسبت به فسخ قرارداد اقدام می شود.

نام و نام خانوادگی و امضای طرف قرارداد

نام و نام خانوادگی و امضای نماینده وزارتخانه / سازمان

معاون رییس جمهور و رییس سازمان- فرهاد رهبر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.