قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

بخشنامه معاونت محترم هزینه و خزانه دار کل کشور در خصوص ماده (۹۱) قانون محاسبات عمومی کشور به شماره ۲۳۸۷۵/۲۴۲۰/۵۳ مورخ


 

 

بخشنامه معاونت محترم هزینه و خزانه دار کل کشور در خصوص ماده (۹۱) قانون محاسبات عمومی کشور به شماره ۲۳۸۷۵/۲۴۲۰/۵۳ مورخ ۱۸/۷/۱۳۶۹ :

شماره 23875/2420/53    مورخ 18/7/1369

 ذیحسابی

ذیحسابی و اداره کل امور مالی

به منظور جلوگیری از اقدامات پراکنده و روشهای اجرائی ناهمگون از طرف ذیحسابان و مدیران کل امور مالی در خصوص اجرای ماده (91) قانون محاسبات عمومی کشور که در بعضی اوقات روشهای متعددی در انطباق با ماده مذکور نبوده و اسناد و مدارک ارسالی فاقد مطالب اصلی و ضروری می باشد بنابراین ضرورت دارد جهت اتخاذ روش اجرائی یکسان در این زمینه و در صورت لزوم در هر پرداخت مطابق فرم و مدل پیوست اقدام مقتضی بعمل آید.

لازم به یادآوری است که فرم مذکور بایستی به همراه نظر کتبی مقام دستوردهنده خرج که متضمن قبول مسئولیت قانونی بودن دستور خود با ذکر مستند قانونی باشد را ضمیمه گزارش مربوط از طرف ذیحسابی به وزارت امور اقتصادی و دارائی و رونوشت آن نیز به دیوان محاسبات کشور ارسال گردد.

                                          معاون هزینه و خزانه دار کل کشور- سید ابوالفضل فاطمی زاده

 

فرم منضم به گزارش موضوع ماده 91 قانون محاسبات عمومی کشور

 

آقای ............... مقام محترم ....................

عطف به دستور پرداخت شماره ................... مورخ ................. موضوع...................................... به اطلاع میرساند به نظر این ذیحسابی پرداخت مبلغ ................................ریال دروجه ........................  بابت... ........................ به استناد ..................... مغایر با قوانین ومقررات عمومی میباشد ، لذا به استناد ماده 91 قانون محاسبات عمومی کشور چنانچه به نظر آن مقام محترم مستنداتی مبنی بر قانونی بودن هزینه فوق الذکر وجود دارد، خواهشمند است مراتب را کتبا اعلام نمایند تا برابر ماده مورد اشاره اقدامات بعدی از طرف ذیحسابی میسر گردد .

 

                                                                       نام وامضاء ذیحساب

دانلود فرم ماده 91 قانون محاسبات عمومی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.