قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

آیین نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر در دستگاههای اجرایی شماره 247285 مورخ15/12


 آیین نامه شماره 247285 مورخ 15/12/1390

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۱۹/۱۱/۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد مشترک معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و بنیاد ملی نخبگان و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تبصره (۱) ماده (۶۵) قانون مدیریت خدمات کشوری - مصوب۱۳۸۶- و بند "ی" ماده (۱۸) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۱۳۸۹ -، آیین نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر در دستگاههای اجرایی را به شرح زیر تصویب نمود:

 


آیین نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر در دستگاههای اجرایی

ماده۱- نخبه یا استعداد برتر به فردی اطلاق می شود که بر اساس ماده (۴) آیین نامه احراز استعداد های برتر و نخبگی  مصوب جلسه (۵۸۹) مورخ ۱۴/۶/۱۳۸۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات بنیاد ملی نخبگان، توسط بنیاد مذکور تعیین شده و دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی باشد.

ماده ۲- کارمندانی که قبل از ابلاغ این آیین نامه {مطابق ماده (۱)} ، نخبه و استعداد برتر بوده اند یا در حین خدمت نخبه و استعداد برتر شناخته می شوند{به تشخیص بنیاد ملی نخبگان} مشمول  مزایای این آیین نامه قرار می گیرند.

ماده ۳- دریافت هرگونه حمایت مادی و معنوی از بنیاد ملی نخبگان ، مانع استفاده از مزایای مندرج در این آیین نامه نمی باشد.

ماده ۴- نخبگان جدید الاستخدام دربدو ورود و نخبگان شاغل در دستگاه های اجرائی ، در یک رتبه بالاتر از رتبه تعیین شده پقرار می گیرند.

ماده ۵ - به نخبگان و استعداد های برتر موضوع این ایین نامه ، سقف امتیاز فوق العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده  (۶۸)  قانون مدیریت خدمات کشوری تعلق می گیرد.

ماده۶- دستگاه اجرایی می تواند با توجه به توانمندی فرد نخبه یا استعداد برتر و شغل مورد تصدی وی، با رعایت ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری ، ساعت کار اینگونه کارمندان را به صورت شناور تعیین نماید.

ماده۷ - سوابق تجربی مورد نیاز برای انتصابل به پست های مدیریتی و سرپرستی طبق مواد (۵۳) و (۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری برای مشمولین این ایین نامه نسبت به سایر کارمندان، تا پنجاه درصد کاهش می یابد.

ماده۸- نخبگان در استفاده از راتبه های آموزشی کوتاه مدت و خارج از کشور در شرایط مساوی با دیگران در اولویت قرار می گیرند.

ماده ۹- دستگاه های اجرایی موظفند در استفاده از نیروها از محل امریه سربازی، افراد نخبه و استعداد برتر را در اولویت قرار دهند.

ماده ۱۰ - دستگاه های اجرایی موظفند قبل از انتشار اگهی استخدامی ، نیاز های خود را به بنیاد ملی  نخبگان اعلام نمایند.

ماده ۱۱- معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور موظف است در سامانه کارکنان نظام اداری کشور، اطلاعات مربوط به کارمندان نخبه یا استعداد برتر را منظور نماید.

ماده ۱۲- دستورالعمل نحوه و شرایط بکارگیری افراد مشمول این آیین نامه در دستگاهای اجرایی ، با رعایت مقررات مربوط توسط معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رییس جمهور با همکاری بنیاد ملی نخبگان تهیه خواهد شد.

ماده ۱۳ - تصویب نامه شماره ۱۷۸۱۴/ت۳۰۹۸۷ه مورخ ۱۲/۷/۱۳۸۳ لغو می شود.

محمد رضا رحیمی - معاون اول رییس جمهور

 

دانلود فایل PDF آیین نامه


شماره ۱۴۱۱۸۰/۴۷۰۵۰    مورخ ۱۸/۷/۱۳۹۱

اصلاح ماده (۲) آیین‌نامه جذب و نگهداری نیروی انسانی نخبه و استعداد برتر در دستگاههای اجرایی

نظر به اینکه در ماده (۲) تصویب نامه شماره ۲۴۷۲۸۵/ت۴۷۰۵۰ه مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۰ بعد از عبارت "شناخته می شود" عبارت "(به تشخیص بنیاد ملی نخبگان)" تحریر نشده است لذا مراتب جهت اصلاح اعلام می شود.

دبیر هیأت دولت  - علی صدوقی

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شماره۴۸۰۳۳/۴۷۰۵۰                                       مورخ     ۳۱/۲/۱۳۹۲

اصلاح ماده (۲) تصویب‌نامه شماره ۲۴۷۲۸۵/ت۴۷۰۵۰هـ

مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۰

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

نظر به اینکه در ماده (۲) تصویب‌نامه شماره ۲۴۷۲۸۵/ت۴۷۰۵۰هـ مورخ ۱۵/۱۲/۱۳۹۰، عبارت «مطابق ماده (۱)» بعد از عبارت «ابلاغ این آیین‌نامه» تحریر نشده است، لذا مراتب برای اصلاح اعلام می‌شود.

دبیر هیأت دولت ـ علی صدوقی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.