قــــــــــــوانــیــــــــــــــن
قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

قــــــــــــوانــیــــــــــــــن

اداری، استخدامی و ...

پیرو بخشنامه شماره 705/د مورخ 16/2/1371 سازمان اداری و استخدامی


  پیرو بخشنامه شماره 705/د مورخ 16/2/1371 و در ادامه اجرای قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان امتیازات دیگری‌برای ایثارگران عزیز در نظر گرفته شده است که بمنظور ساده کردن مقررات و پرهیز از ابهامات احتمالی مفاد این بخشنامه‌حاوی امتیازات جدید و امتیازات قبلی از تاریخ 1/1/1370 جایگزین بخشنامه شماره 705/د مورخ 16/2/1371 می‌گردد.
1 ـ کلیه آزادگان و جانبازان از امتیازات یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند بود.
2 ـ آزادگان‌، اسراء و مفقودین تا حداکثر سه سال سابقه اسارت یا مفقودیت‌، جانبازان تا حداکثر 40% از کار افتادگی‌،رزمندگان با حداقل 6 ماه سابقه خدمت متوالی یا 9 ماه متناوب در جبهه در فاصله زمانی 31/6/1359 لغایت 29/5/1367تاریخ آتش بس همواره از یک گروه تشویقی بالاتر از گروه استحقاقی خود بر اساس نظام هماهنگ پرداخت برخوردارخواهند شد.
3 ـ آزادگان‌، اسراء و مفقودین با بیش از سه سال سابقه اسارت یا مفقودیت‌، جانبازان با بیش از 40% از کارافتادگی رزمندگان بابیش از سه سال سابقه خدمت در جبهه در فاصله زمانی فوقالذکر همواره از دو گروه تشویقی بالاتر از گروه استحقاقی خودبرخوردار می‌گردند.
4 ـ امتیازات بندهای 2 و 3 در مورد آزادگان و جانبازان پس از اعمال بند یک اعمال خواهد شد.
5 ـ میزان فوق العاده شغل بر اساس مقطع تحصیلی بالاتر و گروه شغل مربوطه تعیین و پرداخت خواهد گردید.
6 ـ در صورتیکه مستخدم نتواند بدلایل ذیل از امتیاز مقطع تحصیلی بالاتر استفاده نماید یک گروه علاوه بر گروه استحقاقی‌مستخدم به وی اعطاء می‌شود:
الف ـ عدم پیش بینی مدرک تحصیلی بالاتر در شرایط احراز رشته شغلی مورد تصدی
ب ـ عدم وجود مقطع تحصیلی بالاتر (مثلاً در مورد دارندگان مدرک تحصیلی دکترا)
ج ـ داشتن مدرک تحصیلی پایان دوره ابتدائی یا دوره تکمیلی نهضت سوادآموزی یا تحصیلات کمتر ازآن
7 ـ گروه ورودی افرادی که در طول جنگ تحمیلی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 29/5/1367 بمدت حداقل یکسال متوالی‌یا متناوب در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل مسؤولیت فرماندهی گروهان به بالا را داشته‌اند بشرح زیر تعیین می‌گردد:
الف ـ گروه ورودی افرادی که فرماندهی گردان تا سطح بالاتر و عناوین همطراز را بعهده داشته‌اند همانند متصدیان مشاغلی‌است که گروه ورودی آنان 3 تعیین شده است‌.
تبصره 1 ـ عناوین همطراز مذکور در بندهای فوق مطابق جدول پیوست می‌باشد که طی نامه شماره 1897 ـ41/4 مورخ‌12/1/70 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام شده است‌.
تبصره 2 ـ در صورتیکه افراد مزبور از نظر مدرک تحصیلی و سوابق تجربی خود واجد شرایط هر یک از گروههای 3و5و7باشند همواره در دو گروه بالاتر از گروه استحقاقی خود قرار خواهند گرفت‌.
8 ـ میزان افزایش سنواتی تشویقی مشمولین تبصره ماده 17 قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت بترتیب ذیل محاسبه‌می‌گردد. الف ـ به ازاء هر سال سابقه خدمت داوطلبانه در جبهه تا تاریخ 23/5/1369 بمیزان 6 درصد
ب ـ به ازاء هرسال سابقه خدمت غیر داوطلبانه در جبهه تا تاریخ 23/5/1369 3 درصد
ج ـ به ازاء هر سال اسارت و مفقودیت بمیزان 6 درصد
د ـ به ازاء هر سال اشتغال یا مأموریت در مناطق جنگزده که در اثر جنگ تحمیلی تخریب یا تخلیه شده تا پایان سال 1369بمیزان 3 درصد.
هـ ـ به ازاء هر سال اشتغال یا مأموریت در مناطق جنگی زیر آتش مستقیم دشمن تا پایان سال 1367 بمیزان 6 درصد.
تبصره 1 ـ سنوات تشویقی در هر یک از موارد فوقالذکر علاوه بر افزایش سنواتی استحقاقی بر مبنای آخرین گروه مربوط‌اعطاء می‌گردد. تبصره 2 ـ در مورد جانبازان هر 10% از کار افتادگی آنان بمنزله یکسال سابقه خدمت داوطلبانه در جبهه از نظر افزایش‌سنواتی تشویقی قابل احتساب می‌باشد.
تبصره 3 ـ مناطق جنگی و جنگزده مذکور و مقاطع زمانی مربوط به ترتیب توسط ستاد کل نیروهای مسلح و ستاد بازسازی‌مناطق جنگی کشور تعیین و اعلام می‌گردد.
تبصره 4 ـ ادامه استفاده مستخدمین از امتیاز مربوط به مناطق جنگزده بازسازی نشده بعد از 1/1/1370 منوط به تایید ستادبازسازی مناطق جنگی کشور و سازمان اموراداری و استخدامی کشور خواهد بود.
9 ـ به ازاء هر سال سابقه عضویت در بسیج از تاریخ ابلاغ دستورالعمل اجرائی مربوط که توسط نیروهای مقاومت بسیج سپاه‌پاسداران انقلاب اسلامی و با هماهنگی سازمان اموراداری و استخدامی کشور تهیه و به تایید ستاد کل نیروهای مسلح‌خواهد رسید افزایش سنواتی بمیزان تا 3 درصد علاوه بر افزایش سنواتی استحقاقی بر اساس حقوق مبنای آخرین گروه‌مربوط اعطاء می‌گردد.
10 ـ به مستخدمینی که پس از بازنشستگی یا از کارافتادگی از تاریخ 31/6/1359 لغایت 23/5/1369 به جبهه‌های جنگ‌تحمیلی اعزام شده‌اند در قبال هر سال خدمت در جبهه افزایش سنواتی تشویقی بمیزان 6 درصد آخرین حقوق بازنشستگی‌یا حقوق وظیفه آنان از 1/1/1370 تعلق خواهد گرفت کسر سال به نسبت قابل احتساب می‌باشد.
11 ـ مدت حضور در جبهه اسارت و مفقودیت در قبل از استخدام رسمی فقط مشمول امتیازات این بخشنامه خواهد بود وبدلیل فقدان مجوز قانونی از لحاظ بازنشستگی قابل احتساب نمی‌باشد.
«این بند و تبصره‌های آن بر اساس رأی شماره ه ـ72 ـ224 مورخ 4/6/74 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است‌»
تبصره 1 ـ صرفا مدت اسارت آزادگان از لحاظ بازنشستگی کماکان دو برابر قابل احتساب خواهد بود.
تبصره 2 ـ آزادگانی که تمایل به استفاده از امتیازات ماده 13 قانون حمایت از آزادگان مصوب 13/9/68 مجلس شورای‌اسلامی را ندارند در شمول امتیازات این بخشنامه خواهند بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.