ابلاغ طرح عدم اخذ تصویر شناسنامه و تصویر کارت ملی در استان قم به عنوان استان پایلوت (بخشنامه شماره 13131/93/200 مورخ 3/10/1393



مشاهده متن کامل بخشنامه در فرمت پی دی اف

تمامی دستگاه های اجرایی

پیرو ابلاغ آیین نامه توسعه خدمات الکترونیکی دستگاه های اجرایی به شماره 7740/93/206 مورخ 10/6/1393 شورای عالی اداری  و مصوبه ضوابط فنی و اجرایی توسعه دولت الکترونیکی به شماره 145/200 مورخ 11/6/1393 شورای عالی فنآوری اطلاعات ، به منظور رضایت بیشتر مردم و ارائه خدمات باکیفیت و پرهیز از تبادل اطلاعات کاغذی غیرضروری برای دریافت خدمات و همچنین به اشتراک گذاری اطلاعات دستگاه های اجرایی کشور، در سومین جلسه کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی در تاریخ 20/8/1393، پیشنهاد استانداری قم در خصوص طرح عدم اخذ تصویر شناسنامه و تصویر کارت ملی، در استان قم به عنوان استان پایلوت مطرح و مورد تأیید قرار گرفت و موارد زیر تصویب شد:

1- استانداری قم مکلف است ظرف مدت دوماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه، پروژه عدم اخذ تصویر شناسنامه و کارت ملی را به عنوان پایلوت در استان قم راه اندازی و اجرا نماید.

2- کلیه دستگاه های اجرایی استان قم مکلفند با همکاری دستگاه های ملی، ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات و استعلام الکترونیکی تشخیص هویت از پایگاه ملی ثبت احوال کشور از دریافت تصویر شناسنامه و تصویر کارت ملی از مراجعین اجتناب نمایند.

3- بر اساس ماده «46» قانون برنامه پنجم توسعه ج.ا. ایران و آیین نامه های اجرایی بند «الف» و «ب» آن و به ویژه دستورالعمل اجرایی ماده «13» بند «الف» ماده (46) قانون و ردیف «1» از مصوبات هفتمین جلسه شورای عالی فنآوری اطلاعات کشور (ابلاغی طی نامه شماره 146/200 مورخ 11/6/1393)، دستگاه های اجرایی استان قم موظف به ارائه طرح همبندی شکبه اختصاصی خود به سازمان فنآوری اطلاعات ایران و اخذ تأییدیه می باشند و سازمان فنآوری اطلاعات ایران مکلف است زیرساخت فنی مورد نیاز و اتصال کلیه دستگاه های اجرایی استان را به شبکه ملی اطلاعات فراهم نمایند.

4- سازمان ثبت احوال کشور مکلف است با رعایت بند «6» این مصوبه کلیه اطلاعات هویتی مورد نیاز را به صورت برخط در اختیار استانداری قم و دستگاه های اجرایی این استان قرار دهد.

5- دستگاه اجرایی و یا دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمت  در صورت نیاز به تشخیص هویت افراد به صورت برخط، مجاز نیستند هزینه ای را از مردم دریافت کنند.

6- دستگاه اجرایی استان قم مکلفند پس از احراز هویت فرد (در صورت نیاز)، کد ملی وی را به همراه سال تولد از مراجعه کننده اخذ نماید و بر بستر مرکز تبادل اطلاعات استان و مرکز تبادل اطلاعات ملی، حسب نیاز رکوردهای اطلاعاتی زیر را از سامانه سازمان ثبت احوال کشور به صورت الکترونیکی اخذ نمایند:

صفحه اول شناسنامه: عکس فرد، شماره سریال شناسنامه، شماره شناسنامه، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، محل تولد، مشخصات والدین (شامل نام، شماره شناسنامه، محل تنظیم سند و حوزه)، تاریخ و محل تنظیم سند

کارت شناسایی ملی: شماره ملی، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه، نام پدر، کدپستی و تاریخ اعتبار

تبصره: در خصوص دریافت اطلاعات صفحه دوم شناسنامه تا فراهم شدن زیرساخت اطلاعاتی لازم، دستگاه های اجرایی می توانند نسبت به اخذ مستند کاغذی آن در صورت ضرورت برای ارائه خدمت اقدام نمایند.

7- استانداری قم مکلف است گزارش عملکرد این مصوبه و میزان همکاری دستگاه های اجرایی مختلف را هر ماه به کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی ارائه دهد و نتایج اجرای این مصوبه پس از جمع بندی در کمیسیون توسعه الکترونیکی به اطلاع عموم دستگاه های اجرایی ذیربط خواهد رسید.

8- کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی با همکاری وزارت کشور زمینه های لازم برای توسعه این طرح را در سایر استان های کشور فراهم خواهند کرد.

نصراله جهانگرد- دبیر شورایعالی فنآوری اطلاعات

محمد عسکری آزاد- رییس کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.