برنامه عملیاتی سال 1393 دستگاه­های اجرایی استانی


 

 

برنامه عملیاتی سال 1393 دستگاه­های اجرایی استانی

 

 

مستند به

 

نقشه راه اصلاح نظام اداری مبتنی بر سیاست‌­های ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی)

(مصوبه شماره 560/93/206 مورخ 20/1/1393 شورای عالی اداری، ابلاغی ریاست محترم جمهور )

و

برنامه عملیاتی اصلاح نظام اداری در سال 1393

(مصوبه شماره 562/93/206 مورخ 20/1/1393 شورای عالی اداری، ابلاغی ریاست محترم جمهور )

 

 

30 برنامه برای 50 دستگاه استانی

 

 


 

 

برنامه مهندسی نقش و ساختار دولت

 

1.     احصاء وظایف، فعالیت‌­ها و واحدهای قابل واگذاری

    تعیین وظایف، فعالیت‌­ها و واحدهای قابل واگذاری از دستگاه‌­های اجرایی استان به سایر فعالان (بند 2 برنامه عملیاتی) مشتمل بر برنامه عملیاتی و شیوه‌­های آماده‌­سازی برای واگذاری، بر اساس ماده 24 ق.م.خ.ک. و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط از جمله تصویب‌نامه هیأت وزیران به شماره 231378/ت43908ک تاریخ 21/11/1388.

توضیح: احصای وظایف قابل واگذاری باید با رعایت راهکارهای مطروحه در فصل دوم قانون مذکور و در راستای کاهش میزان تصدی‌­های دولت در امور قابل واگذاری صورت پذیرد. همچنین بر اساس تبصره 3 همین ماده نیز دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور موظفند اجرای فصل مورد اشاره در دستگاه‌­های اجرایی را کنترل نموده و با مدیران متخلف برخورد قانونی نمایند. 

 

2.     واگذاری خدمات و واحدهای عملیاتی

برنامه‌­ریزی و واگذاری حداقل ده درصد از خدمات  قابل واگذاری و واحدهای عملیاتی در استان (بند 2 برنامه عملیاتی) که باید هماهنگ با اقدام مربوط به برنامه شماره یک، ابتدا برنامه‌­ریزی برای واگذاری خدمات و واحدهای عملیاتی با رعایت حداقل‌­ها انجام و سپس اقدام واگذاری مطابق با برنامه صورت گیرد.

توضیح: در این رابطه توجه به مواد 8، 9، 10، 11، 13، 14، 15 و 24 قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه اجرایی ماده 24 (شماره 231378/ت43908ک تاریخ 21/11/1388 تصویب‌نامه هیأت وزیران) ضروری است.

3.     ظرفیت‌سازی بخش غیردولتی

تهیه برنامه و سازوکارهای اجرایی به منظور فراهم آوردن زمینه مشارکت بخش غیردولتی در پذیرش و انجام فعالیت­های قابل واگذاری از طریق توسعه ظرفیت‌­ها، افزایش توانمندی‌­ها و رفع موانع و حمایت از فعالان (بند 2 برنامه عملیاتی).

توضیح: با توجه به ماده 22 ق.م.خ.ک. توسعه و توانمندسازی از طرقی مانند آموزش، سازماندهی، ایجاد تسهیلات و کمک‌­های مالی، رفع موانع اداری و خرید خدمات از بخش غیردولتی می‌­تواند انجام شود و هر استان با توجه به شرایط منطق‌ه­ای خود باید زمینه حضور فعال مشارکت بخش غیردولتی را فراهم آورد. در این رابطه توجه به آیین‌نامه اجرایی مربوط (تصویب‌نامه شماره 163464/ت45020ک  مورخ 22/7/1389 کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک) الزامی است.

 

4.     فرهنگ‌سازی برای تبدیل نقش دستگاه‌­ها از تصدی­گری به هدایتگری و تسهیل­گری

اجرای برنامه‌های فرهنگ‌سازی اجتماعی و آموزش به صورت یکپارچه و هدفمند در راستای تبدیل نقش دستگاه‌­های اجرایی به هدایت‌گری، تسهیل‌­گری، توان‌افزایی، نظارتی و انجام خدمات در فضای رقابتی از طریق برگزاری نشست‌­ها،  دوره‌­های آموزشی، فعالیت‌های رسانه­‌ای و ... (بند 7 برنامه عملیاتی). این برنامه باید به موازات و هماهنگ با سه برنامه اول «مهندسی نقش و ساختار دولت» اجرا شود.

 

5.     اصلاح ساختار دستگاه‌­های استانی

پیگیری و نظارت به منظور اجرای دقیق ضوابط مندرج در فصل چهارم قانون مدیریت خدمات کشوری (موضوع ساختار سازمانی)، آیین‌نامه‌ها، مصوبات، دستورالعمل‌­ها و بخشنامه‌­های ذیربط در دستگاه‌­های اجرایی استانی و ارایه گزارش از عملکرد دستگاه‌ها در مقاطع شش ماهه (بندهای 5 و 6 برنامه عملیاتی).

توضیح: بر اساس فصل چهارم ق.م.خ.ک. دستگاه‌­های اجرایی مکلفند سازماندهی، طراحی و تنظیم تشکیلات خود را متناسب با ویژگی­های مربوط و در چارچوب الگوها، ضوابط و شاخص‌­های ابلاغی از طرف معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور از جمله مواد 29، 30 و 31 قانون مدیریت خدمات کشوری و بخشنامه شماره 13712/92/200 تاریخ 4/8/1392 انجام دهند.

 

 

6.     تمرکز زدایی

تفکیک وظایف استانی و شهرستانی به منظور تمرکززدایی و واگذاری حداکثری اختیارات و وظایف به واحدهای شهرستانی با توجه به راهبردهای فصل دوم ق.م.خ.ک.، مصوبات شورای عالی اداری و همچنین بخشنامه شماره 65365/44185 مورخ 23/3/1389 ریاست جمهوری.  نتیجه اجرای این برنامه، به منزله اقدام بر اساس سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری با محوریت نظام اداری و عنوان انعطاف پذیری و عدم تمرکز اداری و سازمانی با رویکرد افزایش اثربخشی، سرعت و کیفیت خدمات کشوری است.

 

7.     مجتمع ­های اداری

پیگیری به منظور اجرای بند ط ماده 29 قانون مدیریت خدمات کشوری، موضوع تشکیلات اداری و ساختمان‌­ها در شهرستان‌­های کمتر از 70 هزار نفر جمعیت و بخش‌­های کمتر از 30 هزار نفر جمعیت که باید با توجه به آیین‌نامه اجرایی شماره 4053/ت44195ک تاریخ 14/1/1389 انجام شود.

 

8.     اصلاحات اساسی ساختاری

ارائه پیشنهاد در زمینه اصلاحات اساسی در ساختار واحدهای استانی و کاهش تعداد پست‌­های سازمانی- با اعمال رویکردهای مذکور در فصل دوم قانون مدیریت خدمات کشوری- به حوزه مرکزی دستگاه‌­ها و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس ­جمهور (بندهای 5 و 6 برنامه عملیاتی). نتیجه اجرای این برنامه، چابک سازی، متناسب سازی و منطقی ساختن تشکیلات نظام اداری در جهت تحقق اهداف چشم انداز بوده که یکی از سیاست‌های کلی نظام اداری بلاغی مقام معظم رهبری می‌­باشد.

 

                            برنامه توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری

9.     اطلاع‌­رسانی در خصوص فرایند ارائه خدمات به مردم

  مستندسازی فرایندهایی که منجر به ارائه خدمات به مردم می‌­شوند و اطلاع‌­رسانی از طریق سایت دستگاه‌­ها و پرتال استانی به مردم (بند 9 برنامه عملیاتی) در اجرای ماده 36 ق.م.خ.ک. و دستورالعمل اجرایی ماده 36 ق.م.خ.ک. (بخشنامه شماره 141152/200 تاریخ 17/12/1388 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور) و مصوبه شماره 18540/13.ط تاریخ 10/2/1381 شورای‌ عالی اداری، موضوع طرح‏ تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری.

 

10.                        اصلاح فرایندها

اصلاح فرایندها با اولویت فرایندهایی که منجر به ارائه خدمات الکترونیکی به مردم می‌شوند در چارچوب نقشه راه و دستورالعمل‌های اصلاح فرایندها و روش‌های انجام کار (بند 9 برنامه عملیاتی ).

توضیح: این برنامه باید با توجه به سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوع اثربخشی و کارایی در فرایندها و روش­‌های اداری به منظور تسریع و تسهیل در ارائه خدمات کشوری و نیز با رعایت ماده 36 ق.م.خ.ک. اجرا شود. در این رابطه توجه به دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مرتبط از جمله دستورالعمل اجرایی ماده 36 ق.م.خ.ک (بخشنامه شماره 141152/200 تاریخ 17/12/1388 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور)، مصوبات شماره 253/14 تاریخ 6/9/1378 شورای عالی‌اداری موضوع اصلاح سیستم‌ها و روش‌های انجام کار و  شماره 18540/13.ط تاریخ 10/2/1381 شورای‌عالی اداری موضوع طرح‏ تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع در نظام اداری الزامی است.

 

11.                        پرتال ­های استانی و محلی

ایجاد، تکمیل و ارتقای پرتال‌های استانی و محلی با محوریت اطلاع‌­رسانی الکترونیکی (بند 8 برنامه عملیاتی) به استناد بند 1 ماده 37 ق. م. خ. ک. و  بخشنامه شماره 121905/1903 مورخ 8/7/1383.

توضیح: اجرای این برنامه توسط استانداری و با همکاری و مشارکت دستگاه‌های استانی انجام می‌شود.

 

12.                        ارائه خدمات به صورت الکترونیکی

مدیریت و پیگیری به منظور ارائه فرم ­های مورد نیاز مردم برای انجام خدمات در بستر الکترونیکی (بند 8 برنامه عملیاتی) در اجرای بند 2 ماده 37 ق. م. خ. ک.، اطلاع‌رسانی از طریق سایت دستگاه و ارایه خدمات به صورت الکترونیکی به شهروندان، ایجاد پایگاه اطلاعات داده‌ها به استناد ماده 40 ق. م. خ. ک. و آئین‌نامه اجرایی آن (تصویب‌نامه شماره 81839/ت44294 تاریخ 19/4/1390) و بند ب ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه و نیز برقراری ارتباط کامل الکترونیکی با سیستم دبیرخانه سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از پروتکل ECE بر اساس بخشنامه شماره 18059/100 تاریخ 12/2/1386 موضوع پروتکل تبادل الکترونیکی مکاتبات اداری و مجموعه استاندارد راهبری و مدیریت اسناد (بخشنامه شماره 35793/200 تاریخ 17/7/1389). این برنامه گامی اساسی در اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری با عنوان توسعه نظام اداری الکترونیک و فراهم آوردن الزامات آن به منظور ارائه مطلوب خدمات عمومی به شمار می‌آید.

 

13.                        توسعه خدمات الکترونیکی از طریق دفاتر پیشخوان و ...

توسعه تعداد خدمات قابل ارائه در واحدهای خدمات الکترونیکی از جمله دفاتر پیشخوان و ... ( بند 8 برنامه عملیاتی) در اجرای ماده 38 ق.م.خ.ک. که این برنامه باید با هدف افزایش دسترسی مردم به ارائه خدمات متنوع و با کیفیت انجام شود و آیین‌نامه ایجاد و بهره‌برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی (تصمیم‌نامه شماره 61116/42401 تاریخ 18/3/1389 وزیران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت) نیز مورد توجه قرار گیرد.

 

14.                        آموزش فناوری اطلاعات

اجرای برنامه‌­های آموزش فناوری اطلاعات برای مدیران و کارکنان در سطح استان و همچنین کارشناسان واحدهای ذیربط در دستگاه‌های اجرایی (بندهای 8 و 9 برنامه عملیاتی).

 

15.                        فرهنگ‌سازی و ترغیب مردم به استفاده از خدمات الکترونیکی

فرهنگ‌­سازی، آموزش، توانمندسازی و ترغیب مردم در استفاده از خدمات الکترونیکی از طریق رسانه‌­های ارتباط جمعی (سمعی، بصری و مکتوب)، اطلاع‌رسانی از طریق پیامک و بهره‌گیری از پیام‌­های محیطی (بند 8 برنامه عملیاتی).

 

برنامه خدمات عمومی در فضای رقابتی

16.                        قیمت تمام شده خدمات

تعیین و محاسبه متوسط قیمت تمام شده فعالیت‌­ها، خدمات و محصولات واحدهای عملیاتی از قبیل واحدهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و تولیدی در فضای رقابتی (بند 3 برنامه عملیاتی) به استناد موضوع ماده 16 ق.م.خ.ک. و آیین‌نامه اجرایی آن (تصویب‌نامه شماره 163466/ت44989ک تاریخ 22/7/1389 وزیران عضو کمیسیون اموراجتماعی و دولت الکترونیک) و نیز الگوی تفاهم نامه قیمت تمام شده فعالیت‌ها و خدمات موضوع تبصره ذیل ماده (4) آیین‌نامه اجرایی ماده (16) قانون مدیریت خدمات کشوری (بخشنامه شماره 61349/89/200 تاریخ 17/12/1389 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور).

 

17.                        استانداردسازی خدمات

تعیین استانداردها و شاخص‌­­های کیفی و کمی خدمات و تدوین سازوکارهای نظارت بر آن‌­ها در فضای رقابتی (موضوع بند ب ماده 16 ق. م. خ. ک. و بند 3 برنامه عملیاتی).

توضیح: استانداردهای خدمات یکی از  عوامل موثر بر چگونگی تعامل میان فعالان توسعه از جمله مردم، بخش دولتی، بخش خصوصی، بخش عمومی (مدیریت‌­های محلی) و سازمان­‌های مردم‌نهاد در راستای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات به افراد جامعه بوده که تنها در شرایط رقابتی زمینه توسعه کشور را نیز فراهم می‌­آورد.  علاوه بر آن با تدوین و اجرای استانداردهای خدمات، از یک سو وظایف و تعهدات دستگاه‌های اجرایی با مردم و خدمت گیرندگانشان مشخص می‌شود و از سوی دیگر مردم می‌توانند از حقوق و وظایفشان در این ارتباط مطلع شوند. با تدوین و اطلاع‌رسانی استانداردهای خدمات، مردم می‌توانند عملکرد واحدهای خدمت دهنده را براساس آن استانداردها، سنجش و ارزیابی کنند. بدیهی است این نوع سنجش و ارزیابی از صحت بیشتری برخوردار بوده و  صرفا بر اساس تصور و برداشت‌های آرمانی و غیر واقعی صورت نمی­پذیرد. بدیهی است، استانداردسازی خدمات، زمینه افزایش سلامت و کاهش فساد اداری را فراهم می‌­آورند. توجه به استانداردها به منزله رعایت حداقل‌­ها در فضایی شفاف بوده و فعالیت در شرایط رقابتی، امکان توسعه خدمات و در نتیجه افزایش رضایت مردم را به دنبال خواهد داشت.

 

18.                        اداره واحدها در فضای رقابتی

اداره حداقل 5 درصد واحدهای دستگاه‌­های اجرایی در چارچوب ماده 16 ق. م. خ. ک. در فضای رقابتی (بند 3 برنامه عملیاتی). در این راستا باید به آیین‌نامه اجرایی ماده مزبور (تصویب‌نامه شماره 163466/ت44989ک تاریخ 22/7/1389 وزیران عضو کمیسیون اموراجتماعی و دولت الکترونیک) و الگوی تفاهم‌نامه قیمت تمام شده فعالیت‌ها و خدمات موضوع تبصره ذیل ماده (4) آیین‌نامه اجرایی ماده (16) قانون مدیریت خدمات کشوری (بخشنامه شماره 61349/89/200 تاریخ 17/12/1389 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور) توجه شود.

 

19.                        بودجه‌­ریزی عملیاتی

تغییر رویکرد موافقتنامه‌­های بودجه‌­ای از روش سنتی و کنترل فرایند به نظام مبتنی بر عملکرد و نتیجه و قیمت تمام شده (بندهای 3 و 4 برنامه عملیاتی). با بهره‌­گیری از بودجهریزی عملیاتی و توجه به ارتباط بودجه با نتیجه و ارتباط شاخص­ عملکرد با ارزیابی، میان شاخص‌های عملکرد و تخصیص منابع، پیوندی هدفمند ایجاد می‌شود. بر این اساس حجم عملیات و هزینه‌­های اجرایی دستگاه‌­های استانی علاوه بر تفکیک اعتبارات به وظایف، برنامه‌­ها و فعالیت‌­ها بر اساس روش‌­های مرتبط از جمله حسابداری قیمت تمام‌شده و یا کارسنجی محاسبه و اندازه‌گیری می­‌شوند. بنابراین با توجه به سه عنصر اصلی نظام بودجه‌ریزی عملیاتی یعنی برنامه‌­ریزی، محاسبه قیمت تمام‌شده و ارزیابی عملکرد، ارقام پیش‌بینی شده در بودجه عملیاتی باید به تحلیل تفصیلی برنامه­‌ها، عملیات و نیز قیمت تمام شده آن‌­ها مستند گردد.  

 

برنامه مدیریت سرمایه انسانی

20.                        برنامه­‌ریزی  نیروی انسانی

تنظیم برنامه ساماندهی نیروی انسانی استان (بند 10 برنامه عملیاتی). در این برنامه باید به صورت مشخص نیاز دستگاه و استان در رابطه با تعداد کارمندان، تخصص‌ها و مهارت‌ها و مشاغل مرتبط برای زمان مورد انتظار تعیین گردد. بدیهی است این برنامه‌ریزی متناسب با مأموریت‌ها و اهداف سازمان و برای دوره‌های زمانی مشخص انجام می‌پذیرد. در تنظیم برنامه ساماندهی نیروی انسانی، از یک سو شناخت نیازمندی‌های سازمان با محوریت نیروی انسانی در چارچوب وظایف و اهداف ضروری بوده و از سوی دیگر، منابع موجود و نیز چگونگی استفاده از آن منابع اهمیت دارد. نتیجه این برنامه‌ریزی، پیش‌بینی نیروی انسانی مورد نیاز و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای نیروی کار مطابق با وظایف و اهداف دستگاه و استان است.

توضیح: در این رابطه توجه به بخشنامه شماره 13598/92/200 تاریخ 1/8/1392 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور الزامی است.

 

21.                        ساماندهی نیروهای قراردادی

تعیین تکلیف حداقل 15درصد نیروهای قراردادی مازاد تا سقف تعیین شده در تبصره ماده 32 ق.م.خ.ک. (بند10برنامه عملیاتی) و با توجه به بخشنامه‌ شماره 13598/92/200 تاریخ 1/8/1392 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور.

 

22.                        توسعه سامانه کارمندایران

ایجاد سامانه یکپارچه آمار و اطلاعات نظام اداری و منابع انسانی در سطح استان (بند 11 برنامه عملیاتی) در اجرای بخشنامه سامانه اطلاعات نظام اداری به شماره 60002/200 تاریخ 23/11/1389، بخشنامه معاون اول رییس‌جمهور به شماره 84492/154 تاریخ 22/4/1390، بخشنامه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور به شماره 56859/30 تاریخ 22/6/1390، بخشنامه‌های شماره 15645/90/200 تاریخ 9/7/1390، شماره 16805/90/200 تاریخ 17/7/1390 و شماره 12515/200 تاریخ 30/5/1390 معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور.

 

23.                         انتخاب، انتصاب و تربیت مدیران و آموزش کارکنان

اجرای برنامه‌­های انتخاب، انتصاب و تربیت مدیران و نیز آموزش کارکنان در چارچوب نظام انتخاب و تربیت مدیران و نظام آموزش کارکنان دولت در سطح استان (بندهای 14 و 17 برنامه عملیاتی) بر اساس فصول هشتم و نهم قانون مدیریت خدمات کشوری، آیین‌نامه اجرایی فصل نهم (تصمیم‌نامه شماره 2579/ت43916ک تاریخ 10/1/1389 هیأت وزیران)، بخشنامه شماره 1834/200 تاریخ 30/1/13890 موضوع نظام آموزش کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بخشنامه شماره 18819/92/200 تاریخ 14/11/1392 شامل (اصلاحیه نظام آموزش کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی، پیوست شماره یک، پیوست شماره دو و پیوست شماره سه) و نیز مصوبه شماره 6643/206 تاریخ 23/3/1390شورای عالی اداری.

 

24.                        رعایت فرایندهای جذب نیروی انسانی

نظارت بر اجرای دقیق بخشنامه شماره 13598/92/200 مورخ 1/8/1392 در مورد جذب نیروی انسانی و ساماندهی کارکنان شرکت­های خصوصی طرف قرارداد (بندهای 10 و 12 برنامه عملیاتی). بر اساس بخشنامه مزبور دستگاه‌های اجرایی موظفند از تاریخ ابلاغ بخشنامه، قبل از انجام هرگونه اقدام در هریک از مراحل استخدامی نظیر انتشار آگهی استخدامی، برگزاری آزمون از محل آگهی‌های استخدامی انتشار یافته، اعلام نتایج آزمون‌های استخدامی برگزار شده، معرفی افراد پذیرفته شده از محل آزمون‌های استخدامی برگزار شده برای طی مراحل گزینش، مدارک و مستندات زیر را به ‌همراه تکمیل کاربرگ‌های شماره یک و دو پیوست بخشنامه  مورد اشاره به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارسال نمایند تا پس از بررسی، در مورد آنها اتخاذ تصمیم شود.

الف- تأییدیه پادار بودن اعتبار در بودجه سالانه برای استخدام‌های مورد نظر با تأیید معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

ب- برگ تعیین مشخصات شغل که به تأیید کمیته اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل دستگاه رسیده است.

ج- آگهی استخدامی منتشر شده در روزنامه‌های کثیرالانتشار.

د- فهرست پذیرفته شدگان یک و نیم برابر ظرفیت برای آزمون‌هایی که نتایج آنها اعلام شده است.

 

25.                         رعایت حقوق و تکالیف کارمندان و دستگاه­های اجرایی

نظارت بر تکالیف و احکام مندرج در فصول دهم و دوازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری مربوط به حقوق و تکالیف کارکنان و دستگاه‌­های اجرایی (بندهای 16 و 17 برنامه عملیاتی).

 

برنامه صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری

26.                        تکریم ارباب رجوع

اجرای برنامه صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع (بند 24 برنامه عملیاتی) بر اساس مصوبه شماره 18540/13. ط تاریخ 2/10/1381 شورای عالی اداری، تصویب‌نامه شماره 21619/ت26394هـ تاریخ 10/6/1381  هیات وزیران، اجرای مواد 25، 26 و 27 قانون مدیریت خدمات کشوری، آیین‌نامه اجرایی تبصره یک ماده 25 قانون مدیریت خدمات کشوری (تصویب‌نامه شماره 231430/ت43914ک تاریخ 21/11/1388 هیأت وزیران) و مصوبه شماره 221320/1901 تاریخ 26/11/1382 شورای عالی اداری موضوع دستورالعمل نحوه تشویق و تنبیه کارکنان.

 

27.                        ارتقای سلامت اداری

اجرای برنامه ارتقای سلامت اداری (بند 26 برنامه عملیاتی) موضوع بند 24 سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و بخشنامه معاون اول رییس جمهور در ارتباط با 27 و 32 قانون به شماره 250893 تاریخ 21/12/1390، مصوبه شماره 37995/ت 28617هـ تاریخ 25/12/1382 هیئت وزیران موضوع برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، مصوبه شماره 73377/ت 30374ه‍ تاریخ 22/12/1383 هیئت وزیران، موضوع آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه، فصل دوازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه اجرایی ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری (تصویب‌نامه شماره 77683/44770 تاریخ 8/4/1389 هیات وزیران)

 

28.                        پایش سلامت و فساد اداری

اجرای دستورالعمل پایش و سنجش سلامت و فساد اداری (بند 26 برنامه عملیاتی) موضوع قسمت (ز) بند 3 مصوبه شماره 37995/ت 28617هـ تاریخ 25/12/1382 هیئت وزیران موضوع برنامه ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد.

 

29.                        سنجش میزان رضایتمندی مردم

اجرای طرح سنجش میزان رضایتمندی مردم از نحوه ارایه خدمات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده 9 مصوبه طرح تکریم مردم و ارباب رجوع (بند 25 برنامه عملیاتی)، تصویب‌نامه‌های شماره 21619/ت26394هـ تاریخ 10/6/1381 و شماره 34588/ت31434هـ تاریخ 27/7/1383‌ هیأت وزیران و بخشنامه طرح نظرسنجی از مردم به شماره 16995/92/210 تاریخ 7/10/1392.

 

برنامه نظارت و ارزیابی

30.                        مدیریت عملکرد

استقرار نظام مدیریت عملکرد (کارکنان، مدیران و دستگاه‌­ها)، ارزیابی و رتبه‌بندی دستگاه‌­های استانی و برگزاری جشنواره‌­های مربوط (بند 27 برنامه عملیاتی) در راستای مواد 81 و 82 فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه اجرایی آن (تصمیم‌نامه شماره 4225/44327 تاریخ 14/1/1389 هیاًت وزیران)، دستورالعمل اجرایی استقرار نظام مدیریت عملکرد موضوع بند«هـ» ماده 3 آیین‌نامه اجرایی مواد 81 و 82 قانون مدیریت خدمات کشوری (بخشنامه شماره 27911/200 تاریخ 28/5/1389) و دستورالعمل اجرایی ارزیابی عملکرد مدیران و کارمندان (بخشنامه شماره 11942/200 تاریخ 22/5/1390). در این رابطه دستگاه‌­های اجرایی مکلف گردیده‌اند تا با استقرار نظام مدیریت عملکرد در چارچوب ابلاغی و مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان، مدیریت و کارمندان، برنامه‌­های سنجش و ارزیابی عملکرد و میزان بهره‌­وری را در واحدهای خود به اجرا گذارند و ضمن تهیه گزارش‌­های نوبه‌­ای و منظم، نتایج حاصل را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گزارش دهند

 


 

 

    50 دستگاه اولویت‌دار-  برنامه 50*30

1.         استانداری

26. شرکت توزیع نیروی برق

2.         اداره کل آموزش و پرورش

27 . شرکت آب و فاضلاب شهری

3.      اداره کل جهاد کشاورزی

28. شرکت آب و فاضلاب روستایی

4.         اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

29 . اداره کل تأمین اجتماعی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی

5.      اداره کل راه و شهرسازی

30. اداره کل/ مدیریت فرودگاه­های استان

6.      اداره کل ورزش و جوانان

31. شرکت گاز

7.      اداره کل صنعت، معدن و تجارت

32. اداره کل بیمه سلامت

8.      اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی

33. اداره کل پست

9.      اداره کل امور اقتصادی و دارایی

34. اداره کل منابع طبیعی

10.   اداره کل دادگستری استان

برنامه عملیاتی سال 1393 برنامه-عملیاتی-سال-1393 دستگاه های اجرایی دستگاه-های-اجرایی نقشه راه نقشه-راه اصلاح نظام اداری اصلاح-نظام-اداری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.